Skip to main content

Budimo tamo gde su nam učenici - u njihovim mobilnim telefonima

Današnji đaci odbijaju da budu pasivni učenici. Ne interesuje ih da se jednostavno pojave na času, odsede i zapisuju ono što kući treba da nabubaju. Umesto toga, oni očekuju da budu aktivni učesnici na času. Pripadnici Generacije Z najbolje uče praktično, i daju prednost interaktivnim predavanjima u odnosnu na klasična predvanja.

Oni su veoma komotni kada se radi o zajedničkim projektima sa drugim učenicima, ne samo u svojoj školi već i van nje, koristeći digitalne alate kao što je Skype i slično.

Pošto su digitalna generacija, đaci Generacije Z očekuju da digitalni alati postanu sastavni deo njihovog procesa učenja, jer je tehnologija sastavni deo njihovog svakodnevng života, pa zašto bi u obrazovanju bilo drugačije.

Za njih, učenje nije vezano samo za učionicu, već je nešto što može da se odvija bilo kada i bilo gde. Aplikacije na Internetu omogućavaju nastavnicima i đacima da se bolje povežu i međusobno deluju.

Prema podacima koje je skupila agencija  Adobe Education, đaci koji pripadaju Generaciji Z i njihovi nastavnici se slažu da:

* je tehnologija onošto definiše Generaciju Z
* đaci koji pripadaju Generaciji Z bolje uče praktično/stvarajući
*će kreativnost igrati značajnu ulogu u budućem uspehu i rešavanju problema Generacije Z
*je Generacija Z samo donekle pripremljena za budućnost
*oni žele veće fokusiranje na njihovu kreativnost u procesu obrazovanja

93% učenika koje je Adobe intervjuisao misli da će, što bolje poznaju tehnologiju,  bolje biti pripremljeni za budućnost..



Comments

Popular posts from this blog

Milenijalci i Generacija Z

  MILENIJALCIMA (Generacija Y)  se smatraju svi oni rođeni osamdesetih godina prošlog veka, i početkom devedesetih, ili preciznije do 1996 godine.Smatra se da je njihov "maternji jezik digitalni jezik kompjutera igrica i Interneta". Ove generacije se protežu u rasponu od 20 godina, pa njihovi stariji članovi koriste kombinaciju komunikacije licem-u-lice i komunikacije putem elektronskih medija, dok mlađe generacije koriste digitalne tehnologije za međusobnu komunikaciju.  GENERACIJOM Z se smatraju oni rođeni od 1997.Ne postoji konsenzus oko krajnje godine njihovog rođenja. To je prva generacija koja je imala Internet spremno dostupan tokom čitavog svog odrastanja. Pametni telefoni postaju sve popularniji i rasprostranjeniji u svetu, pa mnogi pripadnici ove generacije traže pametni telefon iako im zapravo nije neophodan. Procenjuje se da je, tokom 2015.godine   oko 150,000 ili 10% svih aplikacija u Apple-ovoj prodavnici bilo povezano sa obrazovanjem i cilj im je...

BUDI DEO SLAGALICE

 Hajde da proslavimo činjenicu da, dok smo svi predivno jedinstveni, sa sopstvenim interesovanjima, strastima, vrednostima i uverenjima, svi pomažemo jedni drugima i radimo zajedno kao deo jedne veće  #slagalice. Da bi ste bili deo projekta i dobili svoj deo slagalice:   1) popunite  formular .   2) Kada popunite formular, na navedenu e-mail adresu  stići će vam šablon dela slagalice. Šablon odštampajte i u njemu nacrtajte ono što volite, što vas raduje, što vam izmami osme. To može biti crtež, reč, boja... bilo šta što predstavlja VAS. 3) Isecite svoj deo slagalice, slikajte mobilnim telefonom, pošaljite nam sliku na  miraspeakup@gmail.com  i postavite na društvene mreže sa #deoslagalice.  4) Zalepite svoj deo sa delovima svojih ukućana na prozor, da pokažete svima da ste deo veće slagalice. 

Milenijalci u obrazovanju

"Decu 21.veka uče odrasli iz 20.veka, koristeći planove i programe i tehniku iz 19.veka na kalendaru iz 18.veka!" Kada sam prvi put pročitala ovo, nasmejala sam se. 😄 Onda sam pročitala još jednom i shvatila KOLIKO ZAPRAVO ISTINE IMA U TOME!  Pošto sam ja počela da radim 1990 godine,prve generacije mojih učenika bili su MILENIJALCI (a da to nisam ni znala 😀). Milenijalci su generacija koju pažnja ne drži dugo. Oni više vole interaktivno učenje, rad na zajedničkim projektima i učenje iz iskustva.Veoma su komotni sa tehnologijom.  Te generacije su zahtevale kreativnost na času. Dakle, tada sam prvi put iskusila MEŠOVITO PREDAVANJE (BLENDED LEARNING) (kliknite za video!)  tj.kombinaciju tehnologije i klasičnog časa. OBRNUTI ČAS (FLIPPED CLASSROOM)  (kliknite za video!) je takođe bio nešto u čemu su moji đaci uživali.Pošto je to bio početak pojave pametnih telefona, više su se koristili kompjuteri i laptopovi. I dan-danas koristim oba pristupa, samo malo ...