Skip to main content

Moramo prestati da budemo nastavnici a postati zabavljači!

Kao što reče Bendžamin Frenklin: "Reci mi i zaboraviću. Ispredaj mi i upamtiću. Uključi me i naučiću."

Svi smo mi, bez obzira na godine - deca. I svi najbolja saznanja dobijamo kroz igru. U kasnijim fazama života ta igra se zove - iskustvo.

Na primer, ako se kući sa detetom igrate prodavnice, njemu će to biti jako zabavno i naučiće mnoge stvari iz te igre. Kasnije kada ga odvedete u prodavnicu, njemu neće biti strano da traži od prodavca bilo šta, jer je kroz igru sa Vama naučilo kako treba da se ponaša i šta da očekuje.

Dok smo se okrenuli, postali su tinejdžeri. Obično roditelji kažu:"Sad je veliki/a, više nije dete.." A jeste. Samo se više ne igra  prodavca. To smo naučili i prevazišli. Sada  razmišlja šta bi bilo kad bi bilo, gde bi putovao/la ili voleo/la  da ima kuću (kakvu kuću....)....

Jednom sam jednu grupu tinejdžera pitala: "Kada biste mogli da budete neko piće, šta biste bili i zašto?" Na kraju časa, učenici su klasifikovali odgovore u kategorije koje su varirale  od "očajno dosadnih" preko "wow, kakva ideja" do onih koji su "otkidali"! Jedna druga grupa, opet, morala je da napiše razglednicu sa MARSA.

Deca vole MISTERIJE. Ako se nešto id njih krije, a njih interesuje šta je, njuškaće da na sve načine dođu do toga o čemu se radi. Pa zašto to ne iskoristiti u obrazovanju? Ja sam smislila priču iz koje sam im samo dala ključne reči. Ostalo je bilo na njima da otkriju.

Da li im za ovako nešto treba predzanje? Što se mene tiče, moj cilj je bio da ih naučim gramatičke strukture. Pored toga morali su da znaju nešto o piću koje bi voleli da budu i bar elementarno o Marsu. U vreme kad nije bilo Interneta, ja bih im spremala ono što treba da znaju pre početka vežbanja. Sada im kažem da na Internetu potraže informacije o tome pre sledećeg časa.

Rešavanje misterije može da bude dobar uvod u čas, kroz koji učenici dobijaju zapravo informacije o onome o čemu ćete Vi detaljnije predavati. Ili može biti dobro za obnavljanje oblasti. Ili već za šta god se Vi odlučite.

Šta je dobro, u svemu ovome, za učenike? Kod dece se razvija kreativnost i učimo ih da kroz saradnju zapravo mogu da dođu do rešenja problema, što će im biti osnovne potrebne veštine jednog dana kada se zaposle.






Comments

Popular posts from this blog

Milenijalci i Generacija Z

  MILENIJALCIMA (Generacija Y)  se smatraju svi oni rođeni osamdesetih godina prošlog veka, i početkom devedesetih, ili preciznije do 1996 godine.Smatra se da je njihov "maternji jezik digitalni jezik kompjutera igrica i Interneta". Ove generacije se protežu u rasponu od 20 godina, pa njihovi stariji članovi koriste kombinaciju komunikacije licem-u-lice i komunikacije putem elektronskih medija, dok mlađe generacije koriste digitalne tehnologije za međusobnu komunikaciju.  GENERACIJOM Z se smatraju oni rođeni od 1997.Ne postoji konsenzus oko krajnje godine njihovog rođenja. To je prva generacija koja je imala Internet spremno dostupan tokom čitavog svog odrastanja. Pametni telefoni postaju sve popularniji i rasprostranjeniji u svetu, pa mnogi pripadnici ove generacije traže pametni telefon iako im zapravo nije neophodan. Procenjuje se da je, tokom 2015.godine   oko 150,000 ili 10% svih aplikacija u Apple-ovoj prodavnici bilo povezano sa obrazovanjem i cilj im je...

BUDI DEO SLAGALICE

 Hajde da proslavimo činjenicu da, dok smo svi predivno jedinstveni, sa sopstvenim interesovanjima, strastima, vrednostima i uverenjima, svi pomažemo jedni drugima i radimo zajedno kao deo jedne veće  #slagalice. Da bi ste bili deo projekta i dobili svoj deo slagalice:   1) popunite  formular .   2) Kada popunite formular, na navedenu e-mail adresu  stići će vam šablon dela slagalice. Šablon odštampajte i u njemu nacrtajte ono što volite, što vas raduje, što vam izmami osme. To može biti crtež, reč, boja... bilo šta što predstavlja VAS. 3) Isecite svoj deo slagalice, slikajte mobilnim telefonom, pošaljite nam sliku na  miraspeakup@gmail.com  i postavite na društvene mreže sa #deoslagalice.  4) Zalepite svoj deo sa delovima svojih ukućana na prozor, da pokažete svima da ste deo veće slagalice. 

Milenijalci u obrazovanju

"Decu 21.veka uče odrasli iz 20.veka, koristeći planove i programe i tehniku iz 19.veka na kalendaru iz 18.veka!" Kada sam prvi put pročitala ovo, nasmejala sam se. 😄 Onda sam pročitala još jednom i shvatila KOLIKO ZAPRAVO ISTINE IMA U TOME!  Pošto sam ja počela da radim 1990 godine,prve generacije mojih učenika bili su MILENIJALCI (a da to nisam ni znala 😀). Milenijalci su generacija koju pažnja ne drži dugo. Oni više vole interaktivno učenje, rad na zajedničkim projektima i učenje iz iskustva.Veoma su komotni sa tehnologijom.  Te generacije su zahtevale kreativnost na času. Dakle, tada sam prvi put iskusila MEŠOVITO PREDAVANJE (BLENDED LEARNING) (kliknite za video!)  tj.kombinaciju tehnologije i klasičnog časa. OBRNUTI ČAS (FLIPPED CLASSROOM)  (kliknite za video!) je takođe bio nešto u čemu su moji đaci uživali.Pošto je to bio početak pojave pametnih telefona, više su se koristili kompjuteri i laptopovi. I dan-danas koristim oba pristupa, samo malo ...